Un cuntatture hè un dispusitivu elettricu chì hè largamente utilizatu per accende è spegne i circuiti. In quantu tali, i cuntatture elettrichi formanu una sottucategoria di interruttori elettromagnetichi cunnisciuti cum'è relè.
Un relè hè un dispusitivu di cummutazione azionatu elettricamente chì usa una bobina elettromagnetica per apre è chjude un inseme di cuntatti. Questa azzione face chì un circuitu accenda o spegne, stabilendu o interrompendu u circuitu. Un cuntatture hè un tipu specificu di relè, ancu s'ellu ci sò alcune differenze impurtanti trà un relè è un cuntatture.
I cuntattori sò principalmente cuncipiti per l'usu in applicazioni induve una grande quantità di corrente deve esse commutata. Sè vo circate una definizione concisa di cuntattore elettricu, pudete dì qualcosa cum'è questu:
Un cuntatture hè un dispusitivu di cummutazione cuntrullatu elettricamente, cuncipitu per apre è chjude ripetutamente un circuitu. I cuntatture tendenu à esse aduprati per applicazioni chì portanu corrente più alta chè i relè standard, chì facenu un travagliu simile cù a cummutazione à bassa corrente.
Scaricà u Catalogu in PDFUn cuntatture elettricu hè adupratu in una larga gamma di situazioni induve ci hè bisognu di cambià ripetutamente l'alimentazione di un circuitu. Cum'è l'interruttori à relè, sò cuncipiti è custruiti per eseguisce questu compitu annantu à parechji millaie di cicli.
I cuntattori sò scelti principalmente per applicazioni di putenza più elevata chè i relè. Questu hè per via di a so capacità di permette à basse tensioni è correnti di cambià, o di fà un ciclu di putenza, un circuitu di tensione/corrente assai più altu accende è spegne.
Tipicamente, un cuntatture serà adupratu in situazioni induve i carichi di putenza devenu esse accesi è spenti spessu o rapidamente. Tuttavia, ponu ancu esse cunfigurati sia per alimentà un circuitu quandu sò attivati (cuntatti nurmalmente aperti, o NO), sia per spegne l'alimentazione di un circuitu quandu sò attivati (cuntatti nurmalmente chjusi, o NC).
E duie applicazioni classiche per un cuntatture sò cum'è avviatore di mutori elettrici - cum'è quelli chì utilizanu cuntatti ausiliari è connettori per l'usu in veiculi elettrici - è in sistemi di cuntrollu di illuminazione di alta putenza.
Quandu un cuntatture hè adupratu cum'è starter magneticu per un mutore elettricu, di solitu furnisce ancu una gamma di altre caratteristiche di sicurezza cum'è l'interruzione di putenza, a prutezzione da cortocircuitu, a prutezzione da sovraccaricu è a prutezzione da sottutensione.
I cuntattori aduprati per cuntrullà l'installazioni d'illuminazione d'alta putenza saranu spessu disposti in una cunfigurazione à agganciu, per riduce u cunsumu generale d'energia. Questa disposizione implica duie bobine elettromagnetiche chì travaglianu in tandem. Una bobina chjuderà i cuntatti di u circuitu quandu hè brevemente energizzata è li mantene chjusi magneticamente. A seconda bobina li aprirà di novu quandu hè alimentata. Stu tipu di cunfigurazione hè particularmente cumuna per l'automatizazione di installazioni d'illuminazione d'uffiziu, cummerciale è industriale à grande scala. U principiu hè simile à cumu funziona un relè à agganciu, ancu se quest'ultimu hè più spessu adupratu in circuiti più chjuchi cù carichi ridutti.
Siccomu i cuntattori sò destinati specificamente à questi tipi d'applicazioni à alta tensione, tendenu à esse fisicamente più grandi è più robusti cà i dispositivi di commutazione à relè standard. Tuttavia, a maiò parte di i cuntattori elettrici sò sempre cuncepiti per esse facilmente purtabili è montabili è sò generalmente cunsiderati assai adatti per l'usu in u campu.
Mandate una dumanda oghjeCi sò parechje ragioni per chì un cuntatture elettricu puderia subisce un guastu è avè bisognu di riparazione o sustituzione. A più cumuna hè a saldatura di cuntattu o l'incollamentu di cuntattu, induve i cuntatti di u dispusitivu si bloccanu o si fundenu in una pusizione.
Questu hè tipicamente u risultatu di currenti di spuntu eccessive, tensioni di cuntrollu instabili, tempi di transizione troppu bassi trà currenti di piccu elevate semplicemente per via di a normale usura. Quest'ultima si manifesta di solitu cum'è una combustione graduale di e leghe chì rivestenu i terminali di cuntattu, pruvucendu a saldatura di u rame espostu sottu.
Un'altra ragione menu cumuna di un cuntatture difettuosu hè a brusgiatura di a bobina, più spessu causata da una tensione eccessiva o insufficiente à una di e duie estremità di a culonna elettromagnetica. A sporcizia, a polvera o l'umidità chì entranu in u spaziu d'aria intornu à a bobina ponu ancu esse un fattore chì cuntribuisce.
A principale differenza trà un cuntatture AC è un cuntatture DC stà in a so cuncepzione è custruzzione. I cuntatture AC sò ottimizzati per e caratteristiche di tensione è corrente AC, mentre chì i cuntatture DC sò cuncepiti specificamente per a tensione è a corrente DC. I cuntatture AC sò tipicamente di dimensioni più grande è anu cumpunenti interni diversi per trattà e sfide di a corrente alternata.
Quandu sceglite un cuntatture CA, avete bisognu di cunsiderà fattori cum'è a tensione è a corrente nominale di u vostru sistema CA, i requisiti di putenza di u caricu, u ciclu di travagliu è qualsiasi requisiti specifichi di l'applicazione. Hè cunsigliatu di cunsultà e specificazioni di u fabricatore è di cunsultà un elettricista o un ingegnere qualificatu per una selezzione adatta.
Cumu funzionanu i cuntrattori?
Per capisce megliu cumu funziona un cuntatture, hè utile cunnosce i trè cumpunenti principali di qualsiasi cuntatture elettricu.sdispusitivu quandu hè assemblatu. Quessi sò nurmalmente a bobina, i cuntatti è a carcassa di u dispusitivu.
A bobina, o elettromagnetu, hè u cumpunente chjave di un cuntatture. Sicondu cumu hè stallatu u dispusitivu, eseguirà una azzione specifica nantu à i cuntatti di l'interruttore (aprenduli o chjudenduli) quandu riceve alimentazione.
I cuntatti sò i cumpunenti di u dispusitivu chì portanu a putenza à traversu u circuitu chì hè cummutatu. Ci sò diversi tipi di cuntatti chì si trovanu in a maiò parte di i cuntattori, cumpresi molle è cuntatti di putenza. Ogni tipu svolge una funzione specifica in u trasferimentu di corrente è tensione.
L'involucru di u cuntatture hè un'altra parte impurtante di u dispusitivu. Questu hè l'alloghju chì circonda a bobina è i cuntatti, aiutendu à isolà i cumpunenti chjave di u cuntatture. L'involucru prutege l'utilizatori da u toccu accidentale di qualsiasi parte conduttiva di l'interruttore, è offre ancu una prutezzione robusta contr'à i risichi cum'è u surriscaldamentu, l'esplosione è i periculi ambientali cum'è l'ingressu di sporcizia è umidità.
U principiu di funziunamentu di un cuntattore elettricu hè simplice. Quandu a bobina elettromagnetica hè attraversata da una corrente, si crea un campu magneticu. Questu face chì l'armatura in u cuntattore si mova in un certu modu in quantu à i cuntatti elettrichi.
Sicondu cumu hè statu cuncipitu u dispusitivu specificu è u rolu per u quale hè destinatu, questu serà nurmalmente di apre o chjude i cuntatti.
Sè u cuntattore hè cuncipitu cum'è nurmalmente apertu (NO), eccità a bobina cù a tensione spingerà i cuntatti inseme, stabiliscerà u circuitu è permetterà à a putenza di scorrere intornu à u circuitu. Quandu a bobina hè diseccitata, i cuntatti saranu aperti è u circuitu serà spento. Cusì hè cumu sò cuncipiti a maiò parte di i cuntattori.
Un cuntattore nurmalmente chjusu (NC) funziona à u cuntrariu. U circuitu hè cumpletu (cuntatti chjusi) mentre u cuntattore hè diseccitatu ma interrottu (cuntatti aperti) ogni volta chì a corrente hè furnita à l'elettromagnetu. Questa hè una cunfigurazione menu cumuna per i cuntattori, ancu s'ella hè una cunfigurazione alternativa relativamente cumuna per l'interruttori à relè standard.
I cuntattori ponu eseguisce rapidamente questu compitu di commutazione, annantu à parechje migliaia (o ancu milioni) di cicli durante a so vita di travagliu cumpleta.